Wednesday 1 June 2011

Windows 7 in GX and Social Media Marketing

Three days back from holiday and still not through all emails. What does he do down in the cave? The truth is so unbelievable that it takes a fool to make sense of it. SBE's IT department switches to windows 7 and 64Bit machines. Somebody introduces a exclusive social network which looks so much like FB that the later must not be spelled out. Yammer....in german Jammer oder auch Kummer ist wohl das einzige was es bringen wird. As if the problem is a lack of communication channels rather than a fair understanding of the present.
Another external website (http://www.fdewb.unimaas.nl/emfc/) is also ready and features a data mining tool for demand driven markets in education: a webform. Thank god for wufoo and its powers to transform the world of business and freakonomics.
Student recruitment activities in the realm of social media is non existing @SBE and despite the large amount of inhouse knowledge, nothing of it transpires to the level of applied knowledge for the very institute hosting it. Excitement induced by a conversation over the use of Hootsuite to do exactly this made my day. It's a social media dashboard which allows f.e. to find people on twitter who tweeted that they are interested in studying psychology. Finding them allows to proactively approach them in a friendly manner via Twitter! It also keeps track of all conversations where they speak about UMSBE. It connects LinkedIn, Facebook, Foursquare, Twitter and many more .... so put your hat on!
Finally somebody did something for me! Huub set up a virtual server and together we will start working on an alternative to the current newsletter and online magazine.
Also an email was flying into my cave summerizing an event that took place @townhouse two weeks ago: (the credits therefor go to Maarten & Janet)


Hartelijk dank voor het sharen van deze uitnodiging over Social Media met je UM Web-collega’s.
Gisterenavond zijn o.a. de volgende conclusies getrokken die relevant zijn voor het hoger en universitair onderwijs:

De Top 3 van Social Media is momenteel:
1. LinkedIn (zakelijke netwerk voor medewerkers en studenten)
2. Twitter (microblogging)
3. Facebook (voor een meer persoonlijk profiel dat gekoppeld kan worden aan webcare (vorm van klantenbinding) en geschikt voor het bereiken van internationale studenten)
Verder is de kracht van You Tube nog eens geƫtaleerd (daar was hij weer, de good looking Old Spice Boy), met als voordeel een korte en krachtige boodschap die blijft hangen bij de doelgroep.

Inzetten Social Media in het Onderwijs bij:
1. Studiekeuze door studenten, marketing en branding van de opleiding, webcare afstemmen met social profile studenten en combineren met viral marketing (mond op mond reclame voor gevorderden)
2. Studiebegeleiding richten op academische en sociale integratie. Deze academische en sociale integratie is bepalend voor het succes en rendement van een studie.
3. Na de studie, Alumni netwerken inzetten als uithangbord voor de organisatie en bewerkstelligen van interactie tussen oud studenten en potentiƫle studenten.

Kritische noot bij de huidige Electronische Leeromgeving: ELO/Blackbord: het is een gesloten omgeving.
Studenten maken deel uit van een open sociale omgeving, zoals LinkedIn, Facebook en Twitter, docenten zitten vaak nog in een gesloten leeromgeving.

Tot slot: Social Media is het ondersteunen van je marketing vergelijkbaar met:
• Telefoonlijn / helpdesk / receptie
• Internet aansluiting.

Kortom, het is een UM en facultaire zaak om Social Media (als vast onderdeel) te agenderen voor het UM Web-overleg.
Een eerste vraag kan zijn: hoe hebben de overige webco deelnemers deze meeting ervaren en hoe kun je als Maastricht University webcare inrichten en wat levert dat op, ROI?

No comments:

Post a Comment